21 Aralık 2010 Salı

Sonradan Görme, Önceden Bil

Sonradan görmelik; zamanında parasız olduğu için aşağılanmış veya öyle olmasa bile kendini aşağıda hissetmiş kişilerin hayallerindeki paraya ulaştıklarındaki halleridir bence.
Sonradan görme insanları bazen gösterişli kıyafetlerinden, bazen abartı hareketlerinden tanırsınız. Para onlar için çok önemlidir. Zaten o kadar öndemli olduğu için, yemeyip içmeyip çalışıp çabalayıp vurmuşlardır paranın dibine. 

Ben biraz fazlaca karşılaştım sanırım kendileriyle. Bana göre birkaç özelliklerini yazacam ki gördüğünüz an arkanıza bakmadan kaçın diye. 

Efenim sonradan görme insanlar:

Kotunun cebinde 10 Lira bulunca önce sevinçten gözleri parlar, sonra hemen toparlanır.

Yere düşürdüğü 50 Kuruş'a göz ucuyla bakar ama eğilip almaz.

Restoranda doymasa bile, mutlaka tabağında yemek bırakır.

Garsonları satın almış gibi davranır.

Çok yüksek sesle kahkaha atar.

Herkesten saygı bekler. Saygı göstermeyene şaşar kalır.

Her konuda haklıdır. Ondan daha az parası olan biri nasıl haklı olabilir ki zaten?

Yurt dışından aldığı şeyleri, nerden aldığını sorduğunuzda çok mutlu olur.

Her daim pohpohlanmak ister.

Aslında bu tip insanlar olmasa hayat çekilmez olurdu. Düşündüm de ben onları seviyorum. Onları izlemeyi, konuşmayı, anlamaya çalışmayı. Bence siz de sevin; vazgeçtim kaçmayın.


0 yorum: